معمولا تعداد زیادی سیم وجود دارد که نمی‌دانید هر یک به کدام پورت وصل می‌شود و ممکن است برای اتصال صحیح کابل‌ها و باندها ناچار شوید زمان زیادی صرف کنید. در این راهنما در مورد اتصال و راه‌اندازی سینما خانگی و آموزش نصب سیستم صوتی خانگی شما را راهنمایی خواهیم کرد. این محتوا برگرفته از مقالات وبسایت service-lg.ir می‌باشد.

C:\Users\WIN10\Desktop\1.png

در صورتی که باندهای با سیم سینما خانگی شما صدا ندارد، امکان دارد باندها به شکل صحیح متصل نشده باشد و یا تنظیمات درست انجام نشده باشد. در صورتی که تمامی موارد رعایت شود اما همچنان باندها صدا نداشته باشد، نیاز است دستگاه بررسی شود. لطفا به نکات زیر توجه کنید:

1. هر یک از باندها را به پورت مخصوص خود متصل کنید. پورت‌ها با رنگ مشخص شده است و می‌توانید باندها را با توجه به رنگ پورت، به صورت صحیح وصل کنید که بدین شرح است:

  • پورت سبز محل اتصال بلندگوی Center
  • پورت نارنجی محل اتصال بلندگوی ساب ووفر
  • پورت قرمز محل اتصال بلندگوی جلو سمت راست
  • پورت سبز برای اتصال بلندگوی جلو سمت چپ
  • پورت خاکستری برای اتصال بلندگوی عقب سمت راست
  • پورت آبی برای اتصال بلندگوی عقب سمت چپ

2. با کلید فعال سازی مجازی صدا همه‌ی باندها را فعال کنید. این کلید می‌تواند در مدل‌های متفاوت به نام Sound effect، Sound، VSM، EQ، Special EQ باشد که معمولا بر روی حالت Nat Plus، Matrix و یا Bass همه‌ی باندها فعال خواهد شد.

C:\Users\WIN10\Desktop\2.png

3. توجه کنید میزان صدا کم و یا Mute نباشد.

4. برای تست کردن بلندگوها می‌توانید با کلید Setup وارد منوی دستگاه شوید. در منوی صوتی گزینه‌ی «تنظیم بلندگو» را انتخاب کنید و شروع تست را بزنید. سپس بررسی کنید که همه‌ی باندها صدا دارد یا خیر.

5. در صورتی که صدا از باندها شنیده می‌شود باندها ایراد ندارد اما چنانچه میزان صدا کم است، با کلید speaker level میزان صدای هر یک از باندها را تنظیم کنید.

خرابی پورت ها، مدار اصلی دستگاه و یا مدار گیرنده های بلندگوها، مشکل در کابل های انتقال صدا و … از دلایل سخت افزاری بروز مشکلات صدای سینمای خانگی ال جی است. در این صورت بهتر است به یک کارشناس خبره تعمیر مراجعه کنید. همکاران ما در نمایندگی ال جی آماده ارائه خدمات و تعمیر سینما خانگی الجی شما در کمترین زمان و بالاترین کیفیت همراه با ضمانت نامه تعمیر هستند. شما در مراجعه به این مرکز مطمئن خواهید بود که در تعمیر سینمای خانگی LG شما از قطعات اصل و بروزترین دانش و تجهیزات استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

چطوری NFT بسازیم؟

راهنمای خرید میز تلویزیون

آزمایش ضروری بانوان قبل و بعد از بارداری

تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در کرج

خرید کفش چرم مردانه

اهمیت تنظیم صدای سینما خانگی ال جی

تنظیم صدای سینما خانگی ال‌جی به اهمیت بسیاری برای تجربه صوتی بهتر واقعیت‌بخش تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی می‌بخشد. با تنظیم صحیح صدا، می‌توانید از کیفیت صدای بلند و واضح برخوردار شوید و جزئیات صوتی را بهتر بشنوید. همچنین، تنظیم مناسب صدا می‌تواند به جلوگیری از افزایش نویز و تاخیر صدا کمک کند و تجربه گوش دادن شما را بهبود بخشد.

اگر برای تنظیم صدای سینما خانگی ال جی خود دچار مشکل شدید، کافیست از طریق صفحه تعمیر سینما خانگی الجی با کارشناسان service-lg.ir در ارتباط باشید تا در کوتاه‌ترین زمان تکنسین مورد نظر را به محل شما اعزام کنند.

C:\Users\WIN10\Desktop\3.jpg

مشکل صدا نداشتن سینما خانگی به واسطه به هم خوردن تنظیمات

به منظور برطرف کردن این مسئله لازم است که تنظیمات صدا را مجددا انجام دهید. دو روش کلی برای رفع مشکل صدا وجود دارد که عبارتند از:

روش اول

ابتدا وارد منوی سینما خانگی شوید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. سپس تنظیمات مربوط به سیستم صوتی یا بلندگو را برگزینید. در نهایت خروجی صدای دستگاه را روی حالت ثابت قرار دهید. چنانچه سینما خانگی از برنامه dolby digital پشتیبانی نکند، لازم است که خروجی را روی حالت pcm بگذارید.

روش دوم

نخست دکمه home کنترل دستگاه را بفشارید و وارد قسمت تنظیمات کانال شوید. سپس گزینه آنالوگ را برگزینید. در گام بعدی روی تنظیمات دستی صدا بزنید و بعد به بخش سیستم تنظیم تلویزیون وارد شوید. اکنون باید تنظیمات صدا را بر روی بالاترین میزان خود قرار دهید.

ارتباط با نمایندگی تعمیرات سینما خانگی الجی

دفتر مرکزی تعمیرات الجی در شهر تهران به نشانی خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5 و در واحد 18 می‌باشد که دارای 2 پارکنیگ مجهز و آسانسور است. برای تماس با دفتر مرکزی تعمیرات lg می‌توانید با شماره‌های ۶۶۰۹۷۸۵۱-۰۲۱ و ۶۶۰۹۷۸۵۹-۰۲۱ در تماس باشید.

در این مطلب به بررسی اینکه چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ پرداختیم. با توجه به بررسی های انجام شده کلیه عوامل سخت افزاری و به هم خوردن تنظیمات باعث صدا نداشتن سینمای خانگی می شود. در صورتی که علت پخش نشدن صدا از سینما خانگی به هم خوردن تنظیمات باشد، می توان با اصلاح آن برای رفع مشکل اقدام کرد. اما اگر علت این مشکل به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد، باید برای تعمیرات به تعمیرگاه لوازم خانگی سپرده شود. service-lg.ir یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که تعمیرات تلویزیون، جاروبرقی، یخچال، فر و … را به صورت تخصصی انجام می دهد. در صورتی که با مشکل خارج نشدن صدا از سینمای خانگی همراه هستید، می توانید از طریق وبسایت service-lg.ir با این مجموعه تماس گرفته و درخواست تعمیر سینمای خانگی در محل را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Do you speak another Language? Click here